maandag 18 augustus 2014

129 Feest der herkenning

De trouwe lezertjes zullen dit eerder gezien hebben: het uitzagen van de raamgaten.
Maar eerst de voortgang.
Een heel dagje kit verwijderd. Zie je niets van dus geen foto.
Toen de koets op zijn plaats gezet, vastgeschroefd en wat accessoires er op aan gebracht en aangesloten. Alle draden zijn gesoldeerd dus bij een volgende aanrijding schieten er geen aansluitingen los maar breekt het gewoon af.


Het logo van GB laat ik nog even zitten, dit om wat verwarring te stichten bij het politionele apparaat.
Daar er zich geen vrijwilligers hebben gemeld om de gaten voor de ramen te zagen heb ik dit maar zelf ter hand genomen.
Hoe doe je dat?
Je plakt het raam met wat tape op de plek waar je het wil hebben (goed meten want het geeft een goed gevoel wanneer het op de juiste plek zit) en schrijft de omranding met een hulpstukje rondom af.


Dan de zaag er in (niet aarzelen) en dan komt er vanzelf een gat.


Herhaal deze procedure aan de andere zijde en je hebt er twee.


Je kan dan dwars door de auto heen kijken (vice versa).
Om klachten van de ramenzetter (Marco met zijn pezentrekker) te voorkomen heb ik dit maal een sponning in het raam gemaakt.


Nauwelijks te zien op de foto maar ik weet zeker dat Marco (met zijn pezentrekker) er blij mee is.
Want dan gaat het pees trekken gemakkelijker.
Nieuwsgierig?
Het apparaatje dient om een pees in het rubber dat het raam omsluit te duwen. Vandaar trekker.

Woensdag 20 gaat de wwe naar de Chris de meester spuiter. Bij terugkomst zit er naar schatting nog een dag of drie werk in om de concoursstaat weer te bereiken.
De meeste planningen lopen echter uit maar de bijdrage die de wwe aan de  open monumenten dag Utrecht (met als thema "Reizen") mag leveren op 13 september moet haalbaar zijn.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten