vrijdag 2 november 2012

13 Oorverdovende stilte

Behalve dat het in deze log even stil is gebleven (uit respect) blijft het op andere fronten ook stil.

24 oktober heb ik een mailtje gestuurd naar info@villevans.uk met het verzoek mij iets te vertellen over de las en snij werkzaamheden die komen kijken bij het plaatsen van hun kit. Van een andere site heb ik deze foto gepikt om een indruk te geven:
Tot op heden geen antwoord dus per heden een mailtje er overheen met de vraag of Graham vertrokken is naar de Bahama's.
Dan zit hij er in de verkeerde tijd want Sandy heeft daar aardig huisgehouden.
Het tweede front waar het stil blijft is de ANWB.
Van zowel Sigrid de Jong als van Paul van Haastert tot op heden geen reactie.
Intussen mezelf verdiept in restauratie werkzaamheden. De lampensteun die ik gescoord heb verdient enige aandacht:
'Vroeguh' ging je met loodmenie aan de gang maar dat mag niet meer dus doe je dat dan ook niet.
Van de restauratie deskundige Chris (www.charlestonrestauratie.nl) hoorde ik dat in de huidige tijd Fertan wordt gebruikt als roestomzetter (Fertan). Daar heb ik uit een vorig project nog een 3/4 liter van overgehouden. Chris gebruikt daarna een epoxy primer maar voor de lampensteun vind ik een gewone primer wel voldoen. Chris gebruikt voor het spuiten een twee componenten lak (vanwege de krasvastheid), ook in deze ga ik niet zover en gebruik een spuitbus zwarte hoogglans. Er komt immers maar een klein stukje van de steun in zicht en die krijgt extra aandacht. Aan het werk...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten