dinsdag 12 maart 2013

32 Over het dak en andere dingen

Het tweede deel van de lichtbak is met behulp van de bedachte methode mooier geworden. Nu nog iets bedenken om de delen aan elkaar te zetten. Dat gaat heel goed met chloroform (lijmen) maar daar is moeilijk aan te komen. Van de week eens met mijn meest onschuldige gezicht de apotheek binnen lopen en een flesje bestellen. Een aantal jaren geleden is me dat wel eens gelukt maar het spul is verdampt. Met MEK (spul om Lego (=ABS net als de Mehari) op te lossen en te verlijmen) gaat het een beetje, maar dat verlijmt net niet stevig genoeg.
Anders bedenken we nog wel iets.
Nu over het dak.
Bij de kit is een polyester dakje geleverd om de voorkant, bij de berijders- en passagiersplaats te dichten. Dit dak is afneembaar.
Twee nadelen:
a. je ziet toch wel heel erg snel dat dit niet hoort
b. als je open rijdt vallen alle beesten die door de opstand worden geraakt in je nek en je aan.
Het idee was al om het dak zo laag mogelijk te plaatsen en dan dicht te kitten, maar Chris de meesterspuiter stelde voor het polyester op de originele besteleendenplaats te bevestigen. Nou graag!
Voorbeeld:
Ziet er veel beter uit.
Dan de originele kleur (verf).
De lak is van Sikkens en heeft als nummer fln1260. Vorsen op internet leert dat er in Engeland een grote autocolor verf mijnheer is die dit in het register heeft staan:
En, dat is ook wel logisch, de grote verf mijnheer in Nederland waar Chris zijn verf koopt kan niet zoveel met dit nummer. Ook Sikkens zelf niet. Dus is de volgende stap contact te leggen met de Nederlandse vestiging van de Engelse fabriek om te kijken of zij achter het grote meng geheim kunnen komen. Dat gaat Chris nu proberen. En anders rechtstreeks in Engeland kopen.
We zien wel.
Nagekomen foto:
Vraagteken: waarom hangen er slingers bij Chris?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten