woensdag 27 maart 2013

34 Stickers

Van één van de aardige mensen kreeg ik stickers voor op de auto:
de grote ANWB sticker voor op de zijkant en het logo voor op de deur.
Deze lijkt het te zijn maar is het net niet:
Deze meet 16 cm in de breedte en op de deur moet er een van 23 cm breed en die was er niet meer.
Nu zijn er beletteringsbedrijven die hier iets mee kunnen. Bladeren in het telefoonboek en afgereisd naar een bedrijf in Zoetermeer. Er waren wat mogelijkheden als ik het goed begrepen heb:
- opnieuw tekenen (duur)
- scannen en aanpassen (minder duur)
- hopen dat het ontwerp te vinden was (nog minder duur).
Vanzelfsprekend heb ik hen gewezen op het doel en de mogelijkheid tot sponsorschap en naamsvermelding.

Waar geen stickers meer van waren is van de tekst ''wegenwacht'' die op de zijkant onder ANWB staat.
Nu zijn er handige programma's die zo'n tekst in fotovorm lezen en dan proberen er een lettertype bij te vinden.
Het programma vond als type Annonce. Dit lettertype is te koop maar zoals gebruikelijk is er een vrije variant die Annonce Grotesque heet. Daarmee komt het er zò uit te zien:
 En daar kan dan best de relatieve behangtheorie op los gelaten worden.
Ietje Fontijn gaat voor mij de juiste letterhoogte en de lengte van de tekst opmeten en dan kan ik op pad naar de beletteraar in Zoetermeer waarvan wellicht in de volgende blog de naam in KAPITALEN staat geschreven.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten