zondag 6 april 2014

105 Oud en Nieuw

Hier een foto van de oude en de nieuwe startkabels. Dacht ik een gedegen set in het bezit te hebben, de aardige wegenwachter dacht er anders over.

Nu is al een paar maal voorgekomen dat ik de wwe moest keren om, neus aan neus, de startkabels in te kunnen zetten. Daar is iets op bedacht. Op de laadvloer aan de achterzijde bevindt zich met ingang van heden een stopcontact. Met dikke kabels verbonden met de accu (plus) en met het chassis (min).
De min van de accu is eveneens verbonden met een dikke kabel aan het chassis.
Dat was deze toch al? Neen, zegt de Meester (2cvPartnerS.nl). De massakabel naar de versnellingsbak is bedoeld voor de startmotor. Versnellingsbak en motor zijn nauwelijks verbonden met het chassis. Dus wanneer je zonder voorzorgsmaatregelen veel stroom trekt via het chassis beginnen er een paar dunne kabels warm te worden.

Het stopcontact:






En de aangesloten kabel:






Over de kabels moet eigenlijk een mooi afdekkapje, ga ik maken met de 3D printer.
3D printer? Ja, nieuwe mogelijkheden.
Een bakje voor in de wwe voor visitekaartjes is één van de eerste producten.

Waardeloze foto, maar het gaat om het idee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten