woensdag 4 juni 2014

118 Total loss

De ANWB schrijft er dit over:

"Een auto is 'economisch total loss' als het financieel niet meer verantwoord is schade te herstellen. Dit is het geval als de reparatiekosten hoger zijn dat het verschil in waarde van de auto direct vóór het ongeval en direct ná het geval. Dat levert vaak veel discussie op over de dagwaarde."

De expert heeft de dagwaarde van de wwe vastgesteld, heeft er af getrokken wat men nog biedt voor de restanten en gaat het bedrag dat over blijft op onze rekening storten. Wanneer er geen arbeidsuren gerekend worden is het bedrag toereikend. Héél vervelend, ik zal dus zelf aan de slag moeten. Dat geeft mij echter wèl de gelegenheid op een aantal punten verbeteringen aan te brengen want het vorige bouwsel was eigenlijk een zootje.

Een nieuwe body bestellen in Engeland is het eerste dat moet gebeuren. Wanneer deze niet leverbaar is wordt het een heel ander verhaal. Verder een hoop lijstjes maken van zaken die geregeld moeten worden zoals het spuitwerk (Chris de Meester spuiter), belettering, nieuwe inbouw (zonder gebruik van kruiskop schroeven en ander modern materiaal dit keer), subframe, nieuwe EHBO sticker enzovoorts.

In de tussentijd maar rondjes rijden in een ietwat gehavende wwe, alhoewel de tijdelijke reparatie er voor zorgt dat de schade niet meer zo opvalt. Moet nog iets minder opvallend worden door er een raamrubber in te lijmen en de strip van zwart tape te voorzien.

De reparatiedelen komen natuurlijk uit de onuitputtelijke voorraad van Marco van 2cvPartnerS.
P.S.
In de nieuwe Kampioen wordt een oproepje gedaan aan ww enthousiasten, bijvoorbeeld mensen die zelf een wegenwacht  auto hebben gebouwd. Het is leuk te weten dat opstelling van de afdeling communicatie van de ANWB een flinke draai heeft gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten