zondag 16 september 2012

05 Vorsen


Berichten over de vorderingen van het ontmantelen en de bouw volgen nog, maar eerst wat bevindingen van het zoekwerk op internet en het aanboren van contacten.
Eerst een mooi fotootje:
Behalve het feit dat de inhoud van de auto goed te zien is wordt ook het gebruikte lettertype van de tekst 'wegenwacht' in hoofdletters getoond.
Zoeken op internet levert een aantal belettering firma's op o.a. Kramer. Een echte één op één belettering is er niet, het lettertype Frutiger Bold is een benadering. Toch is het belangrijk het juiste lettertype te pakken te krijgen voor de snelle herkenning.
Gerard Unger is de ontwerper van de bij de ANWB gebruikte letters sinds 1997. Maar wie deed dat daarvoor?
Verder zoeken dus (wordt vervolgd).


Lettertype Frutiger Bold: zoek de verschillen...

Bij Marco meldde zich vorige week een klant die een eend van hem wilde kopen. Tussen neus en lippen door vertelde hij dat hij werkzaam was bij de ANWB. Omdat ik bij een verzoek om informatie per mail mijn neus gestoten had (ik moest eerst maar eens lid worden) kwam deze klant als door de hemel gezonden.
Hier volgt een gedeelte uit zijn mail richting Marco:

> Ik heb nog het e.e.a. nagevraagd bij de ANWB wat betreft het maken van een Wegenwachteend en heb de volgende info:
> Niemand weet precieze info over de aloude wegenwachteenden, maar in het "wegenwachtmuseum" op het hoofdkantoor van de ANWB aan de Wassenaarseweg in Den Haag staan oude wegenwachtmotoren, een oude Daf en een Renault 4, dus als je collega daar eens een bezoekje brengt, vindt hij misschien wel meer info of loopt er iemand rond. Voor de lettertypes van de wegenwacht kan je collega mailen naar XXXX, Communicatieadviseur. XXXX@anwb.nl. YYYY van de afdeling Marketing en Sales was erg enthousiast over de plannen en gaf aan dat hij de restauratie wel een goed item vond voor de Kampioen, het maandelijkse blad van de ANWB. Zijn mailadres: YYYY@anwb.nl. Mocht je nog vragen hebben dan kun je me mailen of bellen.
> Groeten,
>ZZZZZZZZ


Dat is informatie waar we wat aan hebben!
Voor het mooie zal ik me eerst opgeven als lid van de ANWB, lid van de wegenwacht lijkt me vooralsnog wat overdreven.
Gelukt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten