vrijdag 28 september 2012

09 ANWB tentoonstelling

Vandaag in Den Haag naar het hoofdkantoor van de ANWB geweest. Daar is een tentoonstelling te zien die handelt over het ontstaan van de ANWB en de ontwikkeling tot op heden. Leuk en leerzaam!
Vanzelfsprekend ook de wegenwachtauto's bekeken die er stonden opgesteld. Met name de belettering en de emblemen. De lichtbak blijkt ook bij de originele auto's uit het betere figuurzaagwerk te bestaan.
Bij de receptie gevraagd of er iemand aanwezig was die meer kon vertellen over de auto's. Die was er,  en met deze heer heb ik gesproken over mijn idee zo'n auto te gaan bouwen en of er meer informatie was over de belettering en de emblemen. Een terughoudende reactie en de rest vertel ik niet.
Hij zou toch navraag doen en mij iets laten weten.
Dus maar weer terug naar de tentoonstelling waar ik nog wat foto's heb genomen, o.a. deze:

Gisteren kreeg ik een naam door van de aardige ANWB'er (van het mailtje uit blog 5) van een Wegenwachter die zelf een wegenwachteend heeft gebouwd. (Moeilijke zin trouwens). Even googelen op zijn naam en hij blijkt de eigenaar van de originele in Belgiƫ vervaardigde eend. En er komt een foto te voorschijn van deze mooie eend samen met een Burton (mijn vorige project).
Deze mijnheer ga ik eens bellen, kan ik gelijk eens vragen waarom deze eend bij de RDW niet bekend is.
De problemen met de Iban code is opgelost, het voorschot is overgemaakt naar Engeland, dus het productieproces is in gang gezet.
Onderwijl ben ik rustig bezig met het schoonmaken en reviseren van onderdelen van het rollend gedeelte.
Daarover een volgende keer.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten