zondag 24 februari 2013

28 Aardige mensen II

Dan nu het verhaal.
Ik zat nog met wat vragen: welk is het juiste kleurnummer, hoe ziet de lichtbalk er uit, etc.
Nu Henny er helaas niet meer is, zie log nr. 12, zal ik het iemand anders moeten vragen: Gerrit Jacobs, een oud wegenwachter.
Die vertelt mij dat hij zelf geen wegenwachteend heeft maar samen deed met Henny en dat ik het best bij Ietje Fontijn terecht kan. Dus Ietje gebeld en een bezoek afgelegd. Ik werd hartelijk welkom geheten en kon elke vraag stellen die ik wilde. En sterker nog, zij wist op alle vragen een antwoord of in ieder geval de weg om het antwoord te vinden. Met gevolgen...
Bijvoorbeeld:
- van de lichtbak had zij nog een origineel voorstuk liggen waar ik dus ter plaatse een mal van kon maken (op de telegraaf van de dag).
Verder wist zij (via een buurvrouw) te achterhalen waar de belettering (naar het origineel) was gemaakt.
- voor de kleurcode zou zij een kennis benaderen en hem vragen of ik met hem contact op zou mogen nemen
Ook kon ik foto's maken zoveel als ik wilde en te allen tijde haar benaderen voor verdere informatie.

De wegenwachteend zou overigens naar een museum in Winkel verhuizen.
Ziehier wat informatie:
Eendenmuseum
Nu de gevolgen.
Na het afscheid direct naar het beletteringsadres in Noordeloos gereden. Eigenlijk geen tijd, maar na mijn uitleg over de reden van het bezoek en wat verdere uitleg werd de tekst "WEGENWACHT" op de computer opgezocht. Die was er nog en werd ter plekke voor mij geprint. De aardige eigenaresse vroeg mij of ik reflecterende toestanden op de achterzijde had. Er zit een stuk rode striping en zij haalde onmiddellijk van zolder een stuk wit/rood waar ik dit uit zou kunnen snijden. Ik kreeg ook nog een handleiding. Gesponsored! Dus: http://www.studioal.nl/
Gevolg twee.
Na toestemming contact gezocht met de kennis van Ietje. Om een lang verhaal kort te maken (en ik ben een beetje benauwd dat deze tekst wellicht oók zoekraakt): samen met deze meneer mag ik de 2013 versie van de rit van de gele rijders in elkaar gaan zetten.
Het verslag van de rit van 2012 staat hier: Oldtimerrit 2012
Tot zover, maar op speciaal verzoek en vanwege de vele reacties nog een link naar de fotosessie die gemaakt is naar aanleiding van die bierreclame.
 Dieneke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten