donderdag 28 februari 2013

29 Het gaat er een beetje op lijken

Feiten en aantallen over de ANWB en de wegenwacht zijn hier te vinden:

Cijferbrij ANWB

Zeer grofweg: 4.500 personeelsleden,waarvan  800 wegenwachten.
Deze wegenwachten hebben in 2011 1,2 miljoen hulpverleningen verricht dat zijn er 1500 per man.
Stel het aantal werkdagen op 200 dan betekent dat ca. 7 hulpverleningen per dag.
Dan weet ik wat mij te wachten staat wanneer ik straks rondjes ga rijden.

Het juiste kleurnummer is door de welwillende hulp van één van de 800 wegenwachten bekend: Sikkens FLN 216.
Daar is Chris de meesterspuiter blij mee want hij werkt met Sikkenslakken.
Met diezelfde lak (maar dan zwart) heeft hij de spatborden en de velgen gespoten. Bij de spatborden is niet meer te zien dat er eens ronde gaten zaten voor de knipperlichten, deze zijn nu rechthoekig.

De voorzijde en de achterzijde van de koets zijn inmiddels met elkaar verbonden, het geheel zit aan het chassis vast. Niet veel gemerkt van onzuiverheden in de pasvorm, kwestie van goed kijken en stellen.
Nu de foto:
Al bijna klaar?
Bijna allemaal nep, ik wilde vóórdat het geheel naar de spuiter gaat de gaten geboord hebben. Eventuele missers (tot op heden niet gemaakt) kunnen dan nog weggewerkt worden. Alle accessoires zitten handvast en gaan er weer van af.
Het waarschuwingsbord heb ik doormidden gezaagd. Zij behoren eigenlijk bij een Renault 4, die heeft één brede achterklep. Bij de eend horen halve, en die heb ik dus nu. Vastgezet met spiegelklemmen zodat er bij bosbrandgevaar onmiddellijk van bord gewisseld kan worden.
Ja, er moeten nog reflectorplaatjes op, die komen nog.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten